Mate Rimac potrdil: Nemce želi izriniti iz skupnega podjetja

O tem, da naj bi Mate Rimac odkupil Porschejev delež v skupnem podjetju Bugatti Rimac, se je šušljalo že aprila, zdaj pa je novico potrdil tudi sam.
Mate Rimac, ustanovitelj hrvaškega proizvajalca športnih avtomobilov Rimac, je potrdil, da se z nemško družbo Porsche pogaja o odkupu njenega deleža v skupnem podjetju Bugatti Rimac. Prizadeva si, da bi bil dogovor sklenjen do prihodnjega leta, je poročal Bloomberg.
“Ni skrivnost, da smo v pogajanjih,” je dejal 37-letni hrvaški poslovnež. “Želim si le, da bi lahko sprejemal dolgoročne odločitve, dolgoročno vlagal in delal stvari na drugačen način, ne da bi moral razlagati 50 ljudem,” je dodal.
V podjetju Bugatti Rimac, ustanovljenem leta 2021, je 55-odstotna lastnica skupina Rimac Group, Porsche pa ima preostalih 45 odstotkov. Lastniki krovne družbe Rimac Group, ki jo poleg Bugatti Rimca sestavlja še podjetje Rimac Technology, so Mate Rimac (34 odstotkov), Porsche (24 odstotkov), Hyundai (12 odstotkov) in drugi manjšinski delničarji. Mate Rimac je tudi predsednik uprave Rimac Group.
Vlagatelje že ima
O morebitnem nakupu Bugattijevega deleža se je šušljalo že aprila. Za Porschejev 45-odstotni delež v Bugatti Rimcu je Mate Rimac po navedbah Bloombergovih virov takrat že podal predhodno ponudbo, ki je skupno podjetje ocenila na nekaj več kot milijardo evrov.
To bi pomenilo, da bi moral za prevzem plačati slabe pol milijarde evrov, čeprav Mate Rimac tudi zdaj ni komentiral vrednosti posla. Dejal je le, da ima za nakup podporo mednarodne skupine vlagateljev in skladov zasebnega kapitala, ki jih ni imenoval.
Karte so se premešale
Pred tem je bil Porsche tisti, ki je v skupnem podjetju skušal prevzeti nadzor. Mediji so namreč decembra lani poročali, da Porsche ni zadovoljen s partnerstvom in da je vodenje poslovnih procesov v podjetju slabo. Razočarala je tudi prodaja Rimčevega paradnega električnega hiperavtomobila nevera.
Vendar je moral nato nemški avtomobilski proizvajalec, ki ga pestijo motnje v dobavni verigi, padec prodaje na Kitajskem in manjše povpraševanje po električnih modelih, spremeniti svoje prednostne naloge. Tako je na primer že zmanjšal svoje cilje glede električnih vozil in napovedal za 800 milijonov evrov vlaganj v razvoj več modelov na fosilna goriva.